Monday, May 14, 2012

Sedikit sebanyak.


Assalamualaikum dan hai.




Isnin da hari ni. jap je masa berlalu. tadi baca kat status kawan aku kat fesbuk, dia ingat ari ni ari ahad. emm, aku paham aku paham. ni la bahananya thesis. nak siapkan thesis punya pasal, sampai tak ingat hari. hoho



First skali, aku nak mention awal awal. entry ni aku takde niat nak tujukan kat sape sape. bak kata kak ungu, sape makan cheese, dia jadi gemok. haha. bleh tahan jugak harunya peribahasa ni. kalah karam sing wadia. eh walia.



Caya ke tak, aku mula kenal IT ni time aku kat matrik. kat sekola tu ade la cket cket, tapi sebab masa terhad nak p lepak lab komputer, so aku tak bape mendedahkan terdedah la ngan tenet bagai ni. masa matrik, time tu kawan aku, fara la yang kenalkan aku ngan friendster. time tu nak cakap betapa jahilnya aku, sumenye fara yang tolong. even nak reply komen pon die ajar. haa. nampak tak ketidakberapapandaian aku kat situ?



Tapi sekarang, frenster tu siyes da lupa paswed. ntah camne rupa da frenster tu. sekarang ni fesbooking jela. jangankan anak dara teruna ni, makcik pakcik atok nenek pon agak bergiat aktif ngan pesbuk ni. weh. ko jangan cakap. siap update status hari hari tu. kalah aku.



Eh, panjang le plak intro. 


Aku nak citer pasal benda yang berlaku sekeliling aku. main focus aku, kat muka buku kaler biru.



Sebenarnya dari pesbuk, ebeliting can hapen la u all. yes yes, maksud aku camni, ko rapat bkawan or kapel da bertahun, gara gara pesbuk ko putus kawan or putus kasih. even fesbuk tu punya la ade tagline connecting people la kononnya, tapi kalo sampai putus kawan, tak connect mane la tu jawabnya.



Tu satu. lagi satu yang aku nampak kat fesbuk ni, jenis riak. riak tu ape? riak tu takbur. bukan takbir ye. riak kat sini, asyik nak citer je pe yang ko shopping, pe yang ko baru beli, kete pe ko baru tukar, rumah mane ko baru pindah. entah ler, pesen camni aku tak brape nak paham. takde la, kalo skali dua ko post tu aku consider la ko nak share ko nye hepy tu ngan sape sape kan, tapi kalo tiap kali asyik nak bangga diri je, aish sakit ati la jugak bacenye. annoying u know? ish ni aku malas nak cakap omputeh ni. bukanla aku nak jeles ke ape, tapi cukup la kalo ko bersyukur dengan pe ko dapat. weh tau tak, sekali dua, yes orang hepy untuk kita. tapi bila da banyak kali camtu. orang akan cakap, helo, ingat ko bagos sangat ape? haa. kan pedih ayat tu kan? 



Ustaz Azhar kata, jangan banyak ngadu kat fesbuk, ngadu la kat Allah. punye la duk share kata kata ustaz ni, last last penuh jugak kat home wall ngan ko nye posts. haha. so takyah nak share sangat la kot.




Weh. jangan la marah. kang ade je blog aku kena banned. haha. bajet glamor je macam. tapi ni aku personally nasihat je, siyesly aku takde niat nak tuju kat sape sape pon. tu hak ko ok. ko nak terima ke tak nasihat aku ni, terpulang. aku takde la sampai nak acu pisau kat leher ko nak suh ko setuju ngan aku. hak masing masing. aku just cakap berdasarkan pemerhatian aku. chill beb.






p/s: nak p siap jap. nak jumpa sv.:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...