Thursday, May 10, 2012

Satu satunya.



Assalamualaikum dan hai.




Nape ko, tak puas hati ek aku updet lagi? haha. wohoo. aku pakai tenet unimap je kot ni. kagum tak kagum tak? haha



Da lama tak raya. rindu lak time time raya. sume adek beradek aku duk berkumpul. seronok. memangla kitorang takde peluk peluk, cium cium nak cakap kitorang rapat gila babeng. tapi still, ukhuwah tu kitorang jage.



Aku anak ke 5. ade adik pempoan 2orang, akak sorang dan abang ade 3. hah? berapa sumenye? aishh. nak aku gtau jugak ke? p amek mesin kire cepat.



Teringat dolu dolu. waktu tu aku ase aku sekola menengah camtu. ade satu malam tu, aku terover eksaitednye nak mengetest baju baru yang mak aku belikan. pas da pakai tu, aku kuar bilik. konon konon nak posing depan mak la. waktu tu mak ngan angah (akak) aku kat ruang tamu. dengan gedixnye aku cakap kat dorang.



" Mak, comei tak comei tak? baju ni labuh sikit kan mak?"


Tapi dengan selambenye angah jawab.


" Macam nangka kena balut. haha.". eh eh, asal ek nangka kena balut? da la balut time die da besar. sesekali rasa penasaran jugak.



So, sebab mulut celopar akak aku tu. aku nangis, majuk dan berlari lari masok dalam bilik. haha. ala ala hindustan gitu. so, berlakula pertumpahan air mata lebih kurang 3baldi masa tu. kononnya terasa la angah cakap camtu.



Tiba tiba angah masok bilik. angah pujuk.



" Angah mintak maaf. angah tak sengaja. ingat nak gurau gurau je."

" Tau la orang gemok." laju bedesup la air mata aku time tu. lebih kurang 180km/j gak la kot. ke laju lagi?


" Ala. angah mintak maaf la."


Time tu aku rasa first tym sejak aku akil baligh, angah peluk aku. lagi la bertambah speed air mata masa tu. maunye 400km/j. 



Sampai sekarang, aku tak lupa kejadian tu. eceh, sebak la plak ni. rindu angah masa dia anak dara dolu dolu. la ni angah da jadik mak orang da. nak masok 2 da pon. ade aku citer kat sini dulu.




angah ngan aisyah putri. anak ke 2 otw. hehe






p/s: rasa macam banyak lagi nak citer. tapi 1citer tengok tengok da cukup 1entry. lain kali la plak. aku tak suke entry panjang panjang, sebab aku rasa readers boring baca. sebab aku pon camtu. keh3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...