Sunday, May 27, 2012

Interview.


Assalamualaikum dan hai.



Huh, hari nak hujan. gelap semacam. dalam rumah ni pon da lagak gaya macam lektrik kena potong sebab bil tak bayar ke. ops, tu bukan tanggungjawab kami, iaitu student yang pintar ini. so, dengan langkah laju gaya petra nabila, aku keluar rumah carik baju kat ampaian. aku intai langit, gelap giler. sah sah memang akan hujan japg. langkah aku makin besar. rajin plak aku basuh baju banyak banyak hari ni. banyak pulak nak kena angkat ni. tapi takpe, aku rajin kan? yes, da boleh kawen.


Dari jauh, mai panggil. mai kat sini refer to nama orang ok. bukan mai mai habaq mai tu. bukan jugak pi mai pi mai tang tu tu ye. ok continue. mai panggil aku.


" fiza fiza. apply tak guppy tu?". guppy adalah satu name kompeni kat penang. yes, nama ikan. and dorang punya logo pon logo ikan kay. comel.



Dengan cepatnya kepala otak aku pikap, mai mesti cakap pasal intebiu tu. yes im rite. 







So, tak tunggu lama. aku paling tengok mai, aku jawab. " oh tak tau lagi la mai." . dalam pale aku pikir. inteview guppy tu sok pas tengahari. sok plak aku ade presentation. ha setel. baru ingat nak pakai bese bese je presentation sok. well, mini pojek je pon. tak perlu kot baju kemeja suar slack and kasut kilat bagai.


Masa yang sama aku terpikir. nape mai tanya aku? adakah sebab aku jenis yang suke p inteview, tapi tak dapat pon. kahkahkah. jahat korang gelak kan. takpe takpe, pikir positive. 


Sekarang ni ade 2peluang inteview. satu guppy and lagi satu kompeni oil n gas kat arab saudi. mulanya aku pikir, mak ayah aku konfem konfem tak bagi kalo dorang tau aku apply nak p kompeni kat arab tu. tapi tadi aku kol mypakcik. positif answer aku trima. 


Dia cakap. " pergi la. try je. takpe, dapat ke tak tu bukan main point die. peluang tu. grab the chance. mane tau dapat."


Aku balas balik. " tapi mak ayah mesti tak bagi pergi. takkan lepas punya la. nak nak kalo p sorang sorang camtu"


Dia balas." takpe. kalo dapat, kita kawen awal. nanti bolehla saya teman awk p sana."



Wahh. tak sangka aku dia nak cakap camtu. hoho. hati aku sekarang macam ade tumbuh pokok bunga baru. ape maksudnye di sebalik kewujudan pokok bunga tu. adakah aku hepy sebab aku ade chance nak dapat keje kat arab saudi tu? ataupon adakah aku hepi sebab ayat KAWEN AWAL  tu? haha. galops!




Agak dilema. nak mintak guppy tak? nak mintak oil n gas tu tak? or nak mintak dua2? or takyah mintak dua2?






p/s: emm. hanimun kat arab saudi. not bad.;p


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...