Tuesday, July 31, 2012

Episod Bbraun 1: Silap info.


Assalamualaikum dan hai.



Panas betol hari ni. ohh alangkah heavennya kalo bole pekena air batu campur or ais kacang ni. fuh. nikmat melampau kot. ish2. ni salah satu kes tak sedar diri di bulan puasa.

Suasana baru di penang. bersama kawan baru dan rumah baru. sebut pasal rumah ni, ada yang cakap rumah ni best. ibaratnya ikan duyung bole berenang renang libas ekor kat sini. but aku pon still mencari chemistry antara ikan duyung ngan umah ni. ntah. siyes malas nak pikir.


Ceritera penang.





Aku sampai penang 23hb pagi. lebih kurang pukul 515 camtu. syukur sekarang bulan pose, so agak ramai makhluk Allah di stesen bus sungai nibong tu. alhamdulillah. skali lagi, aku tak rasa takot. masa dalam bus, zue message.

" Fiza. zue pegi amek ko pagi sok. nanti kol zue ye. takot tak sedar tido."

3jam pastu aku balas.

" Ok zue. tqvm"

Berpelukan dengan bantal, berbekalkan sebotol air mineral, beg lappy tergalas kat belakang and lagi satu tangan jinjit beg, aku turun dari bus. beg besar aku letak. bantal still dalam pelukan. tiba tiba.


" Hello. can you help me?. you can speak in english?"

" Ohh yes2. can i help you?"

" I want to go to georgetown. but where can i get a boat?"


Aku baru 10minit sampai penang. adehla. mane aku tau. tapi aku teringat peristiwa aku naik feri tu. 


" Maybe you can go to the jetty. not far from here. bout 3km."

" Oh that jetty. yes yes i know. tqvm"

" Haa. ok2"


Bila omputeh tu blah, aku teringat. ade ke jeti ke georgetown? bukan ke butterworth je ke? haa sudah. wrong info sudaa. haha. mane aku tau. sape suh tanya aku. aku gtau ape yang aku tau je.


Lebih kurang 15 ke 20 minit pastu, zue sampai. dengan pacarnya. and skali lagi, atas bantuan dorang, aku sampai ke tempat di mana aku duk sekarang. 


Cerita pasal rumah ni. banyak sangat benda nak citer. tapi nanti sambung lain. macam da tersimpang jauh je entry ni. lagi pon da seret lantai da.






p/s: yeah. turun lagi 2kilo. haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...