Monday, July 2, 2012

Karipap dan masterchef


Assalamualaikum dan hai.



Setelah lebih kurang 2minggu aku sampai kat negeri ganu tercinta ni, ni baru aku reti nak update. hehe. bukan ape, eksaited kemain bile da duk umah ni. terasa macam anak tunggal and sangatla dimanjakan. ohh alangkah indahnya hidup. haha


Malam ni, macam biasa la, mak ayah tido awal. mestila sebab nak bangun awal sok pagi. aku? lewat tido lewatla bangun. awal tido lewat jugakla bangun. ok setel, pakcik rahman reject jadik menantu nanti, mau? takmo takmo. 


2minggu bermaharajalela aspalela kat umah, giler heaven. bukan nak kata aku dilayan macam anak raja, cumanya aku kan da dengan rasminya merehatkan otak dari pikir pasal ilmu ilmu engineering. tapi aku rasa jap je rehatnya ni, sebabnyaa. jeng jeng jeng. lain entry aku citer.


Sepanjang kat rumah, aku belaja buat kuih ngan mak. kuih ape? karipap je. haa. sebut pasal karipap, semalam semalam aku tengok masterchef selebriti, cabaran dorang buat karipap. mulanya aku tergelak, adehla kuih karipap pon boleh jadik cabaran, macam tak tercabar je chef chef tu. tapi aku silap beb, karipap pusing memusing kot. ko ingat senang? siyes aku kagum tengok dr fazley buat. cun kot. da kalah da aku.






Selain buat karipap, 2minggu ni aku banyak abeskan masa menonton telebisyen. bak kata aku sendiri, qada' balik citer citer yang banyak terlepas. lagipon astro kan, maklum jela. citer yang 4bulan lepas pon dia duk main lagi. macam besela.ops. laser giler mulot ko. 


Sebenarnya pembuatan karipap tu bukan saje saje. mak anta jual kat kedai. mak sekarang da tak keje kat kilang tu da. mak sakit kaki. katanya daripada duk umah tak buat pape, jual kuih ni pon ade hasilnya. aku kesian kat mak. kalo boleh aku nak keje cepat cepat. and kalo bleh aku nak pakai duit sendiri nak bawak mak ayah datang konvo aku nanti. emm. insyaAllah.




Wah. entry da jejak tanah. sambung lain kali lak.





p/s: berdebar la. why meh?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...