Thursday, April 19, 2012

Cari kerja.



Assalamualaikum dan hai.


Pe kabar meke meke sume?


Sebenarnya entry ni ntah pape je, tapi jari yang tak bape nk runcing ni rasa nak menaip. so, bagi taknakla  giveupkan jari comei ni, aku nak citer pasal career fair kat dewan 2020 semalam. rasanya makcik pakcik, abang kakak dan adik adik yang duk kat perlis ni jela tau camne gahnye dewan 2020 tu. gah ke? ehem.


Bagi aku career fair semalam macam oke oke je. tak la best sangat. bukan ape, dorang pihak compeni compeni ni macam nak taknak je layan kitorang. ntah la pe dorang pikir. ke dorang ingat macam kitorang students unimap ni takde value? makllum la, unimap ni besar mana la sangat. kampus lak umah kedai. jalan cket jumpa unimap, jalan cket jumpa unimap. merata rata. huhu. sedih. bukan niat aku nak kata pape, tapi tu la. paham paham sendiri la ek. bagi yang tak paham tu, print entry aku ni, rebus atas dapur 1jam, pastu minum air tu. insylh boleh paham. aishh.


Aku takde la refer kat sume kompeni tu. ade certain certain jela. tapi tu la. bagi aku kan. kalo ye pon korang taknak amek kitorang yang kononnya korang tak rasa ade high value sangat, amek jela resume yang students nak drop tu. aku kagum gak ngan kompeni continental tu, dorang cakap siap siap sumenye atas nasib. tapi takde plak dorang halang kita nak drop resume. dorang cakap sumenye atas nasib, atas rezeki. resume yang menarik, insylh ade potential. eh potensi. aku setuju. aku boleh terima dorang cakap camtu. atleast tak la nampak dorang pandang rendah kitorang and aku, yang sedia rendah ni.



Ok, stop dulu la. nanti ntah ape lak yang aku meraban. menangis lak nak baca kang.



Buat sape sape nak datang career fair ni, datang la datang la. kat dewan 2020. semalam and today. datang datang, bawak resume tau. print la lebih cket. takyah sampul la, membazir. haa. pomot ni. cic sayang, takde komisyen ke tolong pomot ni? haha.




kerjasama unimap ngan kpt tu. eh, nampak cun la plak banner ni. takleh bla, biru kuning tak tinggal tu. haaha




p/s: aku p semalam je. tu pon sebab nak cop.huhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...