Monday, April 2, 2012

Entry kosong.


Assalamualaikum dan hai.



Entry di kala ditinggalkan sorang diri kat umah yang mewah lagi lemak berkrim ni. 



2 april 2012. kalo kira tambah tolak darab bahagi, da tak lame mane da aku bakal letak jawatan sebagai student yang terbaik di uni ni. pejam celik pejam celik, rasa macam baru je duk tarik beg masok perlis ni dulu. ingat lagi betapa inesennye aku time mula mula menjejakkan kaki tangan kepala kat bumi perlis ni. bukan takat inesen, paling takley blah bila sifat kemanja manjaan aku terserlah bilamana aku meratapi kepulangan famili aku ke terengganu, tinggal aku sorang diri kat hujung negara ni. sedih woo, rasa macam mak tak sayang je time tu. 



Tapi la ni, aku da makin dewasa. rasanya da cukup matang untuk membuat keputusan sendiri. 4tahun aku di bumi perlis ni, cukup mengajar aku erti hidup berdikari. 



Eh eh terskema plak ayat aku. huh


Bukan ke ko memang skema? 


Bukan skema la, budak baik. haha



Malas nak tekan mesin kira kira, aku assume da hampir 3tahun 9bulan 2 hari aku kat negeri sebelah thailand ni. siyes weh, rasanya kalo terlebih satu lagi langkah kan, aku da masok thai da. da bleh kawan da ngan payapa dalam citer ice lemon tea tu. ke ape name dia? da macam papaya da aku dengar.



Fyp plak tak siap siap lagi. masalah betol bila berkomunikasi ngan orang yang susah nak paham ni. sikit pon takde rasa nak consider kawan. kemon la, kalo takde aku tak ke mane jugak la projek ko. aku takla kata projek ko aku yang run, tapi kita sama sama kot. patotnya kene ade la hati naluri nurani dalam diri tu, jangan pikir diri sendiri je. adeh, payah la orang camni. malas nak cakap banyak kan, kang perang kang. panas line da ni.

Banyak benda duk main kejar kejar dalam pale ni. kalo ade yang main sorok sorok lagi payah. terpaksa lak aku perah otak sampai kering nak pikir kat mane la dorang nyorok. tak ke haru tu?



Luaran aku takde la nampak tense kan? aku payah la nak tunjuk kalot sangat. kecuali kalo orang tu rapat giler giler ngan aku, memang dia je yang akan tau aku ngah kalut tym tu. 



Woh, da melalut entry ni. lampu merah lampu merah, stop stop stop.




makin jauh kita jalan, makin dekat kita dengan destinasi tu.



p/s: kadang Allah hilangkan matahari dan turunkan hujan. puas kita menangis mencari di mana matahari, rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...