Monday, March 28, 2011

Ringan je..sape cakap berat?

Hari ni aku belaja sumthing new. wah, excited sebab memang aku tak taw kan?

Korang taw tak keberatan blog korang? aku pun baru taw je ni. rupanya tahap keberatan blog kita ni berbeza-beza. depends kat kita punya html dan javascript bagai. yela kan, kalau blog korang penuh ngan html sume, sure2 la berat kan?


Berat cmne? emm, aku pun tak sure sangat. tapi kalau depends pada pemahaman aku la kan. blog kita ni berat bila amek masa yang lama nak loading page blog tu. yela. maknanya kalau korang sempat nak p tanam pokok bunga ngan siram sume sementara nak tunggu sume gambo, animasi2 tu kua. konfem-konfem la blog tu berat.


Sebenarnya aku pon tak taw sume ni. aku taw daripada cikgu dari TUTORIAL BLOG ni. try la stalk2 ye kalau nak taw banyak lagi tutorial lain.=)

Menurut beliau, nak check keberatan blog, senang banget!

First skali tekan link ni: http://tools.pingdom.com/


Then pas masok website dia, paste korangnye link blogspot. and then tekan test now.
Pastu akan kua la camni:




Ringan la kot blog aku. kot. hehe. aku pun tak bape paham sangat.




p/s: wah. aku da tolong pomot blog unwanted la. tapi xpomot pun memang da ramai stalker masok situ.=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...