Sunday, March 27, 2011

Besday aku dalam bulan islam..korangnye?korang taw?

Assalamualaikum dan hai.hehe


Tup-tup da nak masok bulan 4. ari ni da 26 march. rasa macam da tua je. tapi perangai tetap menten same, takde nak berubah. nak jadi matang macam belom lagi je.

Tadi duk syok-syok blogwalking di kala hujan mencurah-curah ke bumi perlis ni, aku terjumpa satu blog. intipati agak menarik terutama tentang besday kita dalam bulan Islam. sriyes, lillahitaala, selama aku hidop 22tahun ni, aku tak tahu pun bile besday aku dalam bulan Islam. huhu. terasa begitu naif diri ni. eh lupa lak nk gtaw tuan empunya blog tadi. kang tak pasal-pasal aku kene banned sebab duk crita entry lebey kurang same ngn tuan KUMBANG JINGGA ni. ( plis click the capslock one to go to his interesting blog  =))


So, alang-alang da ade link kat situ, aku pon dengan penuh rasa curiousnye mengklik link tu. terus masok website ni. kebetulan pulak, tenet wang ulu di kala hujan lebat ni agak laju. pelik tapi benar.  tapi memang aku bersyukur. alhamdulillah.=)



(niat hati aku nk insert image web tu yang da aku printscreen. tapi tak tau la ape kena, tiap kali aku nk insert image, server rejected je.)

So, klik jela kat link tu ek.hehe

pas aku da convert. baru aku tau bila tarikh lahir aku ikot bulan islam. emm. pasni nak sambut ikot bulan islam la pulak. hehe





pas da check. akunye camni:

You entered: 9 / 9 / 1989
The conversion result is: Saturday 8 Safar 1410 A.H.
*There is a small probability of one day error.



Ok, tu hasilnya. tapi pasan tak tanda superscript asterisk (*) kat atas tu. maknekata ade small probability silap 1ari. 1ari sebelum ataupon 1ari selepas. aku pun tak tau. tapi normal la kan. nobody is perfect, rite?

cantik kn?hehe. aku suka bulan Safar. sebab bila sebut Safar, macam lembut je bunyinya.=)


p/s: walaupun aku tak la selembut itu. heehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...