Sunday, March 27, 2011

Eh2..xde lektrik ke?haha.

26 march 2011. sabtu. 830-930 pm.

Earth hour! sape sokong angkat tangan macam saya? (sambil pusing-pusing tangan gaya usop kak limah.haha)

Weh. sape tak tutup lampu tadi? ish korang ni. 



Taw tak ape tujuan sebenar earth hour ni? yes. betul, nak selamatkan bumi. tapi ade satu lagi. ok cmni. try korang bayangkan keadaan kita dalam gelap. we cant see anything rite? sebenarnya, bila dalam gelap, umpama kita tak dapat melihat. dalam keadaan ini kita sebenarnya boleh rasa camne perasaan orang yang tak dapat melihat. ape keje nak buat pun amek mase. nak cari barang teraba-raba. get da point? yes, good!

Secondly. bila gelap, actually kita sume dalam keadaan sama. yup betol, SAMA. tak kira la miskin, kaya, sederhana. umah PM, umah Dato siti, umah Lisa Surihani yang cun-melecun tu, even umah kak limah pun bergelap. ok la. tak gelap sangat la bila pakai lilin or segala macam lampu ajaib tu. so, nampak x kat sini? Dato siti dan Lisa Surihani pun secara tak langsungnya akan rasa macam mane duk d umah tanpa lampu. hidup bertemankan lilin ataupun minyak tanah. (kalau dorang sokong earth hour la.hehe.) pendek kata kita sendiri akan merasai sepertimana kehidupan di kalangan kita yang serba kekurangan. 

Ok da la merapu. tapi tu la. setinggi mana pun darjat kita, janganla pandang rendah terhadap orang lain. Allah ciptakan manusia semua sama. takde yang lebih pun. yang penting amal kita di dunia Allah ni. muka cantik, harta banyak sekalipun. kita tetap makhluk Allah yang amat kerdil.

p/s: aku kua kangar td. emm. kfc xtutup lampu pun. cmne tu??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...