Friday, March 9, 2012

A reply entry: Dori2 Jam2

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


YaAllah, hanya kepada Mu aku berserah dan meminta pertolongan.



Kadang kadang, kita terlalu mengejar urusan dunia. ape yang kita da ade seolah olah macam tak cukop. lumrah manusia, tak pernah puas. mengejar yang lebih sedangkan hakikatnya Allah senantiasa mengingatkan manusia supaya besederhana. 


Dia lelaki biasa. dia takde ape yang orang lain ade. cukup sekadar dirinya seorang yang humble dan mudah mesra. Personally, aku berbangga dengan dirinya. ade cukup sifat sifat yang aku inginkan dalam diri seorang lelaki untuk menjadi imam solat lima waktuku suatu hari nanti.


Dia lelaki biasa. selalu nasibnya tidak sebaik mereka. tapi dia tau bersyukur. dia redha. walau aku tau hati kecilnya cukup memberontak menginginkan sesuatu yang lebih baik. yes, actually he deserves that. sape taknak maju? sape taknak yang lebih dari ape yang sedia ade? aku tau tu.


Dia lelaki biasa. sikapnya sentiasa berlembut dengan orang orang sekeliling dia. tapi dorang? aku pelik. selalunya, kalo kita buat baik kat orang, orang akan buat baik kat kita. tapi aku kecewa dengan mereka mereka tu. tapi takpe, Allah tak tido, Allah sentiasa nampak. dont worry dear, He knows the best for you.



********


YaAllah, jika dia tertulis untuk menjadi imam kepada solat solatku, dekatkanlah hati dia dengan hati aku. jauhi la kami dari perkara perkara yang tidak Engkau redhai. satukanlah kami dengan izin dan rahmatMu. hanya padaMu kami bermohon. tanamkanlah perasaan kasih dan sayang yang mendalam ini semoga ianya tidak mati di tengahari yang kering. amin ya rabbal alamin..=)



YaAllah, aku juga benar benar mencintai dia. hanya Engkau yang mengetahui betapa dalamnya perasaan cinta ini. berkatilah ya Allah perasaan hatiku ini, teguhkan lah hatinya dan hatiku agar kami sama sama dapat mengharungi segala dugaan dan cabaranMu ya Allah. 



YaAllah, dengan penuh rasa rendah diri, aku pohon dariMu ya Allah, permudahkanlah urusannya. berikanlah kepadanya sesuatu yang selayaknya. sesungguhnya Kau lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaMu. bantulah dia ya Allah. kurniakanlah rezekiMu bersama taufik dan hidayahMu kepadanya. sesungguhnya Kau yang Maha Mengetahui segala yang tersembunyi.








p/s: semoga dia berjaya dapatkan kerja tu. aminn. ^^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...