Monday, March 5, 2012

Permulaan baru.

Assalamualaikum dan hai.


Yeah, it is quite a long period to see my blog ever been breath again. 


Agak lama menyepikan diri dalam dunia blog ni, tulis entry ni siyes buat aku rasa macam new blogger. segan lak nak updet. haha. boleh camtu? siyes beb, rindu giler bab nak updet. asenye da basi da last entry aku tu. camne tak basi, wordless wednesday je kan? giler malas. haha


So sebagai nak ubat rindu sesape yang berkenaan, entry kali ni maybe agak panjang. maybe la. aku takleh nak cakap jugak. sebab ni entry live punya. aku main tulis pe ade dalam pale otak ni.


Banyak citer nak citer ni. pasal tunang, pasal kawen. eksaited tak? haha. 


Tapi yang pasti, bukan aku yang tunang, apatah lagi nak kawen. nanti la citer pasal ni, banyak lagi nak ngomong ni. kalo tak silap aku, last entry aku masa bulan 1 ritu, la ni da bulan 3. haa. lame tu. da la ni taun lompat kan. tambah lagi 1 hari pada 29 hb tu, nak cakap betapa berkaratnye blog aku. kalo camni da tak jadi da nak buat corrosion protection. tak kira la ko guna pe methods skali pn, cathodic protection ke, coatings ke. haa. tengok, kan da melalut. eksaited punya pasal la ni.


Untuk pengetahuan korang guys, aku ni baru sampai ke bumi perlis yang panas ni pagi tadi. 1st tym sepanjang 4 taun aku belajar kat unimap ni, aku balik tym hujung minggu. siyes weh, tak pernah. sebelom ni, kalo takde cuti seminggu, aku takkan sesekali bazirkan RM 62.50 nak balik kuantan. betapa berkiranya aku. 


Semalam hari ahad. hari adik bongsu aku balik hostel, hari adik perempuan aku lagi sorang balik ke uitm shah alam, n hari aku balik ke unimap yang tercinta ni. tinggal la mak aku sorang sorang kat umah. semalam masa otw anta aku ke terminal bus kuantan, ade something yang mak aku gtaw. siyes tergemersik kalbu aku. tersentuh naluri keanakan aku.

Esok tinggal la mak sorang sorang. kakcik, kak ngan adek da balik asrama. da takde sape la nak teman mak.


Time ni aku sebak. kalo korang nak tau, mak aku sekarang da takleh keje. mak aku sakit kaki. berdiri lama lama tak boleh, apatah lagi nak jalan lelama. mak duk umah je. selera makan mak pon da kurang. jarang sangat makan nasi. atleast kalo aku n adek2 aku ade kat umah, dapat la kitorang tolong masak, buat kuih2 ke. tapi sekarang ni, tinggal mak n ayah n abang abang aku je kat umah. bile dorang p keje, mak aku duk sorang.  kadang bila terfikir, aku tak sabar nak abes blaja. nak keje dekat ngan umah. nak teman mak kat umah. tapi di sudut lain, aku kalo boleh nak sngat sambung ke pringkat master. ntah la, konfius.


Hehe, sebak eh? rilek ar. jangan wat aku lagi sedih. hepi hepi untuk aku k. 


Sekarang ni aku tengah bertungkus lumus nak siapkan macam macam projek n assignment bagai. huhu. eh, termengeluh lak. baru ingat tak nak mengeluh tadi. hehe. korangnye study camne? oke?





p/s: 2keje nak kene anta esok. tapi ni baru nak stat buat. hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...