Wednesday, August 11, 2010

salam ramadan


assalamualaikum..

alhamdulillah..kita masih dihidupkan lagi hingga ke hari ini..
dengan kudrat yang masih ada, kita boleh menunaikan satu lagi rukun islam kita..
iaitu berpuasa di bulan ramadan..

1 ramadan..

aku melakar satu sejarah..
wat pertama kalinya aku masak untuk juadah sahur aku..
bukannya xpernah masak..
tp ni la kali pertama aku menjamu orang lain dengan masakan dari air tangan aku sendiri..
hehe..

aku masak nasi goreng..walaupun juadah itu tidak la begitu menyelerakan..tp cukup la buat kami yang tinggal di hostel..
bak kata orang seolah-olah tinggal di rumah bujang..
semuanya anak dara..hehe

masak nasi goreng menggunakan periuk elektrik..
sebenarnya ini lah kali pertama aku berbuat demikian..
sebelum ni aku hanya menggunakan kuali kalau bab-bab goreng menggoreng ni..
tp tidak kusangka periuk elektrik ni sememangnya serba guna..hehe

walaupun hanya nasi goreng kosong, hanya berlaukkan telur dadar, cukup la..
walaubagaimanapun ianya tetap membuatkan kami rindu akan saat-saat bersahur bersama keluarga..terasa sahaja suasana riuh rendah makan bersama ahli keluarga, berebut-rebut lauk..
aduh..rindunye..

kalau ikutkan hati kecil aku..mahu sja aku menangis sepuas-puasnya..
mau sja aku beli tiket pulang ke rumah..
tp aku kuatkan semangat..

hari pertama berbuka ni..
aku xtau apekah juadah pilihan aku..
nasi goreng lagi kah?hehe
harapnya tidak..

hari pertama bersahur..
alhamdulillah..subuh aku awal..
seawal masuk waktunya..
insylh bertahan selamanya..

sekian sahaja coretan di awal ramadan..
ku mengharapkan ramadan kali ini penuh makna..
agar dapat kulalui dengan sempurna..

insylh..amin..

coretan~qwasdert

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...