Sunday, August 1, 2010

gua kelam


assalamualaikum...


baru-baru ni aku join satu aktiviti ppk bahan ke Gua Kelam, Perlis..
seronok sangat..

sebenarnya ni adalah satu program yang kitorang buat bagi mengalu2 kan kedatangan student baru unimap..

pagi tu kami bertolak awl sangat..lebih kurang pukul 730 pagi..

seawal tu jugak kami menaiki bus bintong..aduss sejuk bangat..


aku diarahkan untuk mengawasi para2 fasilitator yang menaiki bus..

ini adalah sebilangan golongan fasilitator..

sebelum memulakan program kami sempat bergambar..hehe..da lama xdatang Gua Kelam

ni..rase sronok sangat..lagipun tym ni kami menantikan student2 baru sampai..



ini adalah sebelum kami memulakan ekspedisi masok ke Gua Kelam..


emm..tym ni sdey sangat..

kami dapat tau hanya segelintir je students yang join kami nyer aktiviti ni..

yang lain kononnye terlibat dengan komitmen lain..

ntah la..awal2 nye kami sdey jugak..

sebab kami da sediakn segalanya..

tapi xsampai sparuh pun students yang join..

tp xpela..wat yang join ni..korang memang happening!


ni lak tym ikram ngn amnah bagi briefing..


aku xckp pn..dorg je..

ni jela students yang join..

jadik mslh plak bile kitorg terpksa agihkn grup len sebab xsume students datang..

kecoh la jugak tym ni..

ade la stdents yang degil..

xmo pisah ngn kwn dorg..

hehe..kelakar pn ad..dorg ni mcm2..

tp last2 dorg akur jugak..hehe



aku, faezah n farah..


terpaksa la kitorg conteng jugak muka ngn water color..

hehe..comel je kn..

ni sume kononnye sporting la..

last2 kaler tu kne tudung aku..

ishh..faezah punye psl la ni..hehe

tp pape pn..korg mmg best r..


ni salah satu grup ngn fasinye..


linda n baiti..

dorang la yang jage grup ni..

walaupn bilangn cket..tp dorg memang best la..

sume aktiviti dorg join..hehe

linda yang kecik tu..kadang2 ade jugak dibuli oleh adek2 mereka ni..hehe


ni aktiviti pertama..


nk ke checkpoint 1, dorg terpaksa berjalan ngn mnutup mata..hehe

lawak tol tgk aksi2 dorg..tp yg bestnye..

dorg lgsg xmmbntah..

cmni la junior akak..hehe


hehe..dorg kne lindungi lilin ni supaya xpadam..


macam2 gelagat junior2 ni..

brsungguh2 dorg..hehe..lilin ni xleh padam..dorg kne jge smbil dorg kne lalui halangan2 tali tu..



ni ha..da kotor2 da dorg..ciannye adek akak..hehe


kotor2 pn sempat lagi posing tu..hehe

nape kotor? dorg kne merangkak masok lumpur..

ish3..jht btol akak2 n abg2 fasi kn..ciannye junior kte ni..

hehe..tp xpela..bkn slalu kn..

yg pnting korg njoy!


penat..hehe

tym ni da abes da explorace..

muka adek2 kte ni nk kpnatan da..

tp xpe..kitorg ade sediakn makanan..

mknla byk mane korg nk..hehe

nyum3!


hehe..facy2 pn da kpntn..


tp still snyum amek gmba..

ni da nk balik da..slpas acara penutup..

sume da ready nk merentasi Gua Kelam semula..haha



ni dlm Gua Kelam..


waktu nk balik da..sempat lagi kami posing kt cni..

xpeduli orang lalu lalang..hehe

walaupn kpntan kami enjoy sgt aktiviti kali ni..

krjasama yang baik dr student2 junior wat kami rse dihargai sgt..

wat korg yang sengaja xnk join aktiviti kami ni, korang memang rugi..

semoga kami dpt menganjurkan lagi aktiviti seperti ni pada masa akan datang..

insylh..dengan kehendakNya..aminn...


sekian..salam..

qwasdert09~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...