Saturday, August 21, 2010

Al - fatihah~

assalamualaikum..

aku baru bangun sahur..

dalam keadaan mamai2, aku bsuh muka..

tbe2..aku dikejutkan dengan satu berita yang amat sukar untuk aku terima..

'ayah chek da meninggal.." salmi gtau..

"hah??!!"

aku terkejut..innalillahiwainnailaihirajiuunn..

satu berita yang betol2 membuatkan hati aku meraung teringatkan kedua ayah ngn mak kt umah..

tanpa aku sedari..air mata bergenang di kelopak mata aku..

ya Allah..kesiannye chek..nk raya da ni..

sedihnya aku rse..ape la agaknya yang berlaku kalau aku berada kat tempat chek?

huhu..aku pasti xleh terima hakikat yang amat sedih ni..

arwah meninggal disebabkan sakit jantung..walhal pada awalnya ia tidaklah terlalu kronik..btol

la..ajal maut di tangan Allah..

harap chek dan keluarga dapat menerima dengan redha..

setiap manusia pasti akan mengadapNya..cuma berlainan masa je..

chek balik dengan menaiki kereta yang dipandu oleh warga unimap yang prihatin..

alhamdulillah..masih ada yang bersimpati dengan keadaan chek dan sudi menghulurkan bantuan

menghantarnya pulang ke kampung halamannya di Terengganu.

kepada chek n family..

kami kawan2 di unimap ni mendoakan agar roh allahyarham ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..insylh..

semoga chek n family tabah menghadapi dugaan Allah ini, terutama dalam bulan ramadan dan syawal yang bakal mendatang tidak lama lagi..

Al- fatihah..marilah sama2 kita mensedekahkan bacaan Al-fatihah kepada arwah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...