Wednesday, July 13, 2016

Raya lagi

Assalamualaikum and hai.

Second post about my raya.

Kali ni my story is more on baju raya. caya ke tak, baju raya aku tahun ni 5 pasang. haha kalah budak budak baru nak up. haha. tak tau la benda aku pikir, asyik rasa nak beli je. pantang berkenan. sampaikan ada satu jubah yang tak terpakai. haha

Hari raya pertama bertemakan biru. Dark blue actually. adik aku la mulanya nak tema dark blue ni. konon konon satu family nak kaler ni. sampaikan mr husband skali aku ejas jadik kaler biru jugak. dia da la pantang bebenau dengan biru ni. opsss. tapi last last, adik aku tu takde pon kaler biru. kaler coklat sorang sorang dia. baju raya pon beli malam raya. haru betol pas berbuka, semayang magrib, siap siap ke kuantan. dengan cuaca hujan berangin lagi. memang haru betol.

So raya pertama kami, mak, aku n husband #teamrayabiru, dikti #teamrayacoklat sorang sorang, alang and ayah #teamrayapurple. memang warna warni aidilfitri betol. 

Actually aku beria beli banyak baju raya ada sebab sebenarnya. sekarang aku tinggal dalam family baru, family mr husband. dorang kadang malam malam pon berbaju kurung. aku yang selama ni kalo malam, just seluar track n tshirt, harusla start behave especially bila duk umah mentua. (kalo kat umah sendiri, aku macam bujang je. haha)

Raya kedua baju kaler peach. baju ni aku beli sebab aku suka design dia. kaler dia mr husband yang pilihkan. btw beli online je ni. haha size pon main amek. tapi alhamdulillah fit well. as I lost almost 8kg, I upgrade from L size to M size. alhamdulillah. tapi target tak achieve lagi ni, sikit je lagi in sha Allah. al maklumla pas raya, naik sekilo haha. btw jom close out my 2nd raya outfit.:)

baju raya kedua. haha cilok gamba entry lepas je. ;P  
 

ye nampak muncit, aku tau. belom lgi, belom baby bump lagi. haha


Raya ketiga baju raya kaler magenta. takde pulak gamba nak share. baju ni jenis kain berat camtu. aku silap amek size L, and besar plus labuh. bahu jatuh. tapi mr husband cakap ok da, aku je rasa macam gedabak. haha yes, he likes to see me wearing the plus size outfit. :P

Raya keempat aku di rumah mr husband. kebetulan ada kenduri sepupu dia. majlis menyambut menantu. baju ni aku grab masa teman dikti cari baju raya malam raya ritu. terberkenan, harga rm100 je, kena dengan size, aku pon ape lagi. mengeleng2 mr husband tengok aku. tak kisah asalkan aku happy katanya. haha padahal mesti trkejut dengan perangai boros aku haha.

ni baju raya keempat. btw ni sepupu mr husband. merangkap sepupu ipar aku la. eh ade ke sepupu ipar?haha. gamba ni nampak full sikit baju raya aku. aku suka baju ni. design dia cantik and shaping elok dan tak ketat. kaler pon nice nice je. :)
 

Tapi what I want to share here, dalam berbelanja kita jangan membazir. beli tapi tak pakai. actually aku tunggu jemputan open house je ni, nak pakai jubah lagi satu tu. haha alasan sangat kan.

Trend taun ni baju raya berdokoh. not berdekah dekah ok. aku tak brapa minat. satu pn baju raya takde yang berdokoh ni. jap, tau dop dokoh tu cemane? jap aku google untuk korang. nak citer lebih lebih pon takot tak paham, abeskan air liur je. haha  


this is what we called as dokoh. macam macam bentuk actually, ade petak, bulat segitiga, munge munge n macam macamla.



Korangnye baju raya camne? ade ke yang macam aku tak minat dokoh dekoh ni? haha. aku je kot kuno sikit. latest design tak minat.


Okay abes entry baju raya. tunggu next entry untuk kasut raya, kuih raya, tudung raya, biskut raya dan macam macam raya. tu pon kalo rajin ngapdet. ahhahha gelak besar ko eh.


Ok bye!  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...