Sunday, August 5, 2012

Boros tu aku.



Assalamualaikum and hai.




Satu sifat buruk aku. i love shopping. huhu. and now aku baru balik dari kompleks bukit jambul. kononnya nak p shopping baju raya, tapi hanya mampu memandang segala macam jenis baju raya yang bermanik manik yang giler shining. sebabnya purse tak cukup tebal.


Actually. aim aku bukanla nak beli baju raya sangat. even keinginan tu memang ade, tapi aku still sedar yang kepingan not not dalam purse takla sebanyak mana. so aku just aim nak carik baju nak pakai pergi kerja. sebabnya banyak baju aku yang tak muat masok bag ari tu. so kesimpulannya tertinggal kat umah. 


Cari dan cari, ok fine baju baju tu harga dia cukup buat aku tak makan for a few days. then carik lagi. kami jumpa sebuah kedai amoi yang harga dia ok ok je. standed harga kat kangar la. so oleh sebab darurat, aku terpaksa spend around rm50 untuk beli 2lai baju kemeja kotak kotak. sesekali terfikir soal duit yang tak berapa nak ada, aku sedih hulurkan duit tu.


Bila aku gtau mypakcik yang aku da beli 2lai baju, da spend rm50, dia marah. huhu. katanya aku ni sorang yang boros. entahla. sesekali aku terasa dengan sikap dia yang selalu tak berapa menyokong keputusan aku. sedih sebab seringkali ape yang aku buat, tak kena di matanya. emm dia slalu cakap aku sorang yang boros. aku admit aku bukanla sorang yang berjimat cermat, tapi aku jugak bukannla sorang yang boros sangat. aku beli baju tu, sebab aku betol betol takde baju yang sesuai untuk pergi kerja.


Dia ingatkan aku agar berjimat cermat. maybe bagi dia aku bukan sorang yang tau manage duit. aku tau ape yang dia cakap tu ade benarnya, cuma mungkin ayat ayat dia buat aku rasa sikit tersinggung. atau aku yang terlalu sensitif? entahla. aku pon tak tau.


Aku sedih type entry ni. nape tiap kali pon keputusan aku dia takkan setuju?huhu.

 




p/s: maybe bakal tak berapa merasa gaji first, sebab nak bayar banyak hutang. huhu

2 comments:

kLiPKeRt@sPiNk said...

Anda bukan seorang yg boros.
Kalo anda boros,anda dah spend lebih dr tu.

P/s: kite serupe dan kite x boros!hehehe xyah nk sedeh sgt la..nnt kte g cuci mate lg..

fiza said...

@kLiPKeRt@sPiNk

haha. mmg bakal spend lebih pon..

eh jap2. tang mane yang serupa tu?haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...