Tuesday, January 22, 2013

Terengganu mesti menang.



Assalamualaikum and hai.


Entry aku tulis di kala mata tengah mengadap perlawanan bola sepak antara Pahang ngan Terengganu. yes, aku sokong dua dua. tapi pahang da selalu menang, apa kata kali ni kasik can kat ganu menang plak, tak gitu geng?haha.


Tapi siyesly. aku tak berapa nak semangat sangat. sebab ganu slalu kalah. so aku takmo diri sendiri sedih. so aku tak letak harapan tinggi la untuk ganu menang malam ni. so sekarang mata aku da beralih ke lappy veteran ni. brape banyak so la.


Sebut pasal sukan. aku bukanlah dalam kategori orang yang kuat bersukan. jauh skali nak jadi atlit. kalo diingat balik, dulu masa skolah rendah, sume sukan aku join. stat dari bola jaring, hoki, badminton. tengok gaya boleh kurus kan. tapi......


Yes memang aku join semua sukan tu. tapi yang sedihnya hanya peringkat skolah. tak pernah aku wakil skolah pergi main kat skolah skolah lain macam orang lain. sadis kn? aktif tapi tak berapa berkaliber. huahuahua. tapi kenangan tu beb. ko hado??


Masok skolah menengah aku still fiza yang sama. berat sikit kalo bab sukan. makin berat kalo nak compare ngan masa skolah rendah. memang ade significant different yang besar la. tapi aku aktif tang lain. nasyid, pantun, hafazan. sume aku join. time skolah menengah time kumpul sijil berdozen dozen. paling hebat aku wakil skolah dalam pertandingan pantun. uishh ingat senang ke nak berpantun? kena betol lenggok dia tau. kalo tak takkan boleh jadi pemantun terbaik. haha. gelak bangga.


Aku tak aktif bersukan, tapi aku minat tengok orang main. sokong sampai sakit tekak duk jerit. yes tu la aku. cuma tak pernah sampai stadium je.


Akhir kata. majulah sukan untuk negara. satu murid satu sukan da cukup. jangan satu murid 10sukan. nanti terabai pelajaran adik adik. eceh. nasihat kakak yang comel kepada adik adik sekalian. haha. 




cute la plak logo ni.



p/s: kul 10 time aku tido. so mesti tak dapat tengok abes perlawanan ni. sok kasi tau aku ye resultnya. :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...