Thursday, September 8, 2011

Kahwin kat Siam.

Hai dan assalamualaikum.


Aku prasan la kan, ramai yang still lagi dalam mood beraya. sini sana duk citer perihal baju raya 4pasang, duit raya penuh tak muat poket, tudung raya tertarik benang, dan kasut raya patah heels. bagi yang laki lak, duk kira bape banyak duit raya da terbagi kat anak buah, butang baju melayu da ilang sebiji, baju melayu tak same kaler ngan awek..hehe. adeh, macam-macam ada.


Ni entry keempat aku dalam bulan raya yang langsung takde kaitan ngan hari raya. kalau sebelom ni, aku citer pasal keantian aku ngan gelang getah, pastu perihal si indon jahat, dan mimpi pasal ular yang amat bermakna, kali ni pun aku nak citer pasal mende yang tak beraya. hehe.


Ni citer hal kahwin kat siam. adeh, aku pelik sebenarnya. zaman sekarang ni banyak sangat orang duk amal perangai or pe'el camni. nak kawen sangat punya pasal, sampai siam pun sanggup pi redah. bukan niat aku nak burukkan sape-sape, apatah lagi nak halang orang dirikan masjid, tapi biarla kena ngan tempatnye kan. tak gitu?


 


Aku sikit pun takde niat nak burukkan sape-sape. sumpah. tapi kat sini aku rasa terpanggil nak share pendapat dengan sape je yang sudi. pe pendapat akak-akak, abang-abang, adek-adek, atok-atok sekalian? sebenarnya perkara ni pun berlaku kat orang yang terdekat ngan aku. aku tak taula nak cakap camne. hal kawen ni bukan bleh wat main-main. tambah-tambah plak bagi orang yang xde pengalaman macam aku ni. kang aku cakap lebih-lebih, takot ade yang marah kan. 


Tapi masalahnya, da la kawen kat siam, yang dikahwinnya tu laki orang. adeh la. nak cakap ape da kan, kawen pun da. aku malas nak cakap banyak, takot teraibkan sape-sape. tapi bagi aku la kan, sebolehnya perkara camni patotla elak. camne kalau benda ni jadik kat kita sendiri kan? mestila kita pun taknak.


Akhir bicara. aku pohon ampun maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki kalau ade kata-kata aku kat atas yang menyinggung perasaan sape-sape. yang baik tu datang dari Allah swt, dan yang seburuk buruk dan selemah lemah tu datang dari diri aku sendiri.



p/s: jom kawen. hehe. rasanya macam siyes je entry aku kali ni. haha. pelik je..macam bukan aku yang type.keh3

2 comments:

anak abah said...

jom kahwen! keh keh keh. betol tuh. kalau nak kawen pon, bior la betul2. ye dak?

fiza said...

btollll!! hehe..jom kawen..;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...