Wednesday, April 27, 2011

yey! alhamdulillah..

Merdeka! merdeka! merdeka!

Haha. aku bukan baru bangun tido ye. jangan salah paham. jangan duk pikir aku nak raya cepat-cepat sebelum puasa. 31 ogos sama ngan 1 syawal kan? betol x? ke salah?
Sebenarnya aku baru saja meraikan kemenangan aku menjawab paper last untuk final exam semester ni. yey! ETHNIC RELATION. dan alhamdulillah aku berjaya menjawab dengan jayanya. terima kasih yang tidak terhingga kepada Lt. Abd Jalil Ramli kerana telah memberi banyak tips dan hints yang sememangnya berguna. jangan lupa bagi A++ ye! haha. taw da lecturer tu takkan baca blog aku ni.

Tapi jadual exam semester ni sebenarnya agak padat. paling takley blah, paper ENGINEERING MANAGEMENT, ENGINEERS IN THE SOCIETY ngn ETHNIC RELATION, 3 hari berturut-turut. pale otak tak sempat nak rilek. giler ah. 

Mula-mula dlu, paper MATERIALS THERMODYNAMICS, masa ni aku dengan bangganya berlagak seperti seorang engineer yang berkaliber. nape aku kata camtu? sebab masa exam paper ni, aku demam plus keciritan biritan. haha. dalam dewan exam yang begitu sejuk, temperature around -ve value i think. (taw da aku melampau).tapi tu la, sejuk giler. mayb keadaan aku yang buat aku rasa camtu, padahal orang len takde pe pn.

Pastu paper ENGINEERING MANAGEMENT, sekarang aku bertukar watak jadi seorang pakar ekonomi. adoi, ingat senang ke main tukar-tukar profession ni? silap hari bulan bole jem pale otak tau. soalan punyela payah. adoi.. helo?? ingat kami ni pakar ekonomi terbilang ke? we are engineers ok! so agak kesedihan cket hari tu disebabkan paper ni. pape pon aku da usaha setakat termampu, segalanya aku berserah. aku tawakal.

Followed by paper ENGINEERS IN THE SOCIETY. paper ni alhamdulillah, ok la jugak. warm-warm nails orang kata. tapi warm lebih sikit kot. paper ni pn aku betol-betol da usaha. terasa seperti menjadi seorang lawyer yang amat disegani. haha. ape taknye, dengan law-law bagai. HIRWAN JASBIR pon kalah. sape tak kenal HIRWAN JASBIR? korang memang r. lawyer terkenal tu.

Lastly, paper tadi. ETNICS RELATIONS. fuh gila kentang jawab soalan td. kentang pun tak giler camni. sume soalan dalam tips kot. sebab tu jawab pon laju je. seperti mencurah air ke ladang gandum. siap ade konferen lagi di akhir rancangan. haha. memang takleh blah la weh.

Pape pun, rasanya semester ni aku lebih berusaha bagai. so, aku harap results aku nanti pun berbaloi dengan usaha aku ni. tak nak lagi jadi macam semester lepas. kalau sem lepas siyes rasa macam nak benti blaja. aku berdoa dan tawakal semoga keputusan final exam aku semester ni tak jadi macam semester lepas, tapi jadi macam result first year aku. aminnnn.


p/s: nak taw x? HIRWAN JASBIR tu memang lawyer pon. tapi dia da break up ngan profession tu, sekarang dia jadi lecturer ENGINEERS IN THE SOCIETY. hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...