Saturday, April 16, 2011

Misai yang lebat itu..hehehe!


Huh! da lama rasanya aku tak menghiburkan diri sendiri dengan keluaran entry terbaru aku. maybe sebab hari-hari aku da terhibur ngan entry-entry baru dari rakan blogger yang lain. yela, mana taknya, macam-macam cerita. tergelak sorang-sorang aku duk baca. sape nak gelak jugak? boley-boley. sape rasa nak senyum je sokmo, boley click sini. sape rasa nak jiwang sikit-sikit, boley baca sini. sape minat acara biru biru, haa sini banyak. haha, sory der, wa nak pomot blog lu je. jangan marah.haha 


Ni. sebenarnya aku ade citer best. yup, ikotkan memang aku da janji previous post was my last post. tp nak wat camne. ni kes tak ley elak da. citer ni takley pospon2, kang lupe.


Emm. ari ni tak ujan. so takde la kitorang berkejar-kejar. kitorang tu refer kat aku, baiti dan rakan lain. (bukan takmaw mention, tapi orangnya selalu berubah-ubah, yg 2orang ni jela yang menten.)


So, disebabkan ari ni ari sabtu, kitorang terpaksa kuar awal dari library. sebabnya library bukak sampai kul 5 petang je. (selalu sampai kul 11malam).


Yela, da kata kua time library nak tutup, jawabnya berebut2 la kitorang. library Unimap ni lak canggih semacam. pasang pagar bagai. touch card mtric and gate terbukak. tapi hebat la. well, engineer kan? haha. bangga jap. kekembangan hidung berlaku.


Tu intro oke. mukadimah. ni baru citer sebenar.


Oke, aku, baiti n nik naik bus awal. so kitorang sempat la rebut tempat duduk. masa berlalu n makin ramai lak yang naik nak penuhkan kerusi dalam bus tu dan akhirnya penuh la. tapi still ade lagi yang naik. so berlaku la kedirian dalam bus tu. tiba-tiba, ade sekumpulan foreigner naik. lelaki la. dalam 4,5 orang camtu. dorang terpaksa la berdiri sebab memang kerusi sume da full. kalu korang nk taw, dorang ni international students la. bile da penuh tu, pakcik bus yang specky n bermisai serupa SARJAN MISAI pun naik.


" Turun-turun. yang mana berdiri tu turun. japg ade bus lain datang."


Sume da turun. kecuali geng-geng foreigner tadi. ketegaqq toi! dorang memang taknak 
turun. yang takley blah, siap wat muka inesen lagi tu. then pakcik misai tu ape lagi, bengang ar.


Tindakan drastik pakcik tu. dia matikan enjin plus ekon. kitorang ni kepanasan. macam duk dalam sauna da. tapi foreigner tu tetap gak taknak turun. 


" Aishh. degilnye!"


" Please. another bus will coming soon. just wait for a while." Ni bukan pakcik bus yang cakap, tapi salah seorang penumpang dalam bus tu. nak taw sape?


Sorang mamat indon. wah..kire gentleman la dia masa tu. tapi yang nak marahnya, taknak turun jugak depa tu. aishh, giler ketegaqq la.


Setelah ade discussion ala-ala discuss pasal graph dalam report thermodynamics tu, ade la dalam 5minit, akhirnya dorang turun.


Tapi korang silap kalau korang pikir tu da setel. blommmm. masa nak turun tu, sempat lagi salah sorang dari dorang meludah kat tangga bus tu. hakkktuihhh! camtu la kot bunyinya.


Wohhh, bertambah la kebengangan pakcik misai tu. dia turun pegi tarik sorang yang turun paling last. hampir la berlaku adegan tumbuk terajang bagai. tapi hampir je, tak berlaku lagi la. pakcik tu suh dia buang air ludah tu.


" Not me! not me!"


Si foreigner tu nak defend la kononnya. tapi pakcik tu da berangin da. kalau la boley nampak asap kemarahan kua dari badan dia. ala-ala Goku nak bertukar jadik SUPERSAIA la.

Dia kais-kais ngan selipar dia nak buang air ludah tu. pakcik tu mulanya macam nak gado gak la. aku saksi la masa tu. berlaku kat depan mata aku kot. tapi aku pon tak taw la nak salahkan sape. kalau ikotkan pakcik tu salah sebab gunakan kekerasan. tapi geng-geng foreigner tu pon salah sebab main ludah bagai.

Tu la citer dia. aku rasa foreigner tu mesti da mnyumpah giler-giler, tapi dalam base dorang la. pakcik tu pulak, duk tahan diri sebab takley nak lepas marah, haha.

Alhamdulillah. mujo la kitorang selamat sampai. takot jugak pakcik tu nak drift sebab nak release heat dalam diri dia. (exothermic chemical reaction). haha, ni adalah penangan stdy THERMO ye. so. layan jela.

Sampai situ jela. tapi aku tak taw pe jadi kat geng-geng tu. ade ke tak bus yang p jemput dorang kat kangar tu. eh, lupa nak gtaw, si gentleman tadi tu pon turun skali ngn geng-geng tu. kiranya dia mengalah la. macho kan kan kan?hehe.

Moralnya? jaga la adab. perangai kita mencerminkan identiti kita. kadang-kadang sebab nila setitik, rosak air soya secawan. secawan cukup, belanga tu macam beso sangat je. ye dakk??hehe. aku tak taw pe geng-geng tu pikir. rasa-rasa, dorang akan pikir x yang orang Melayu ni berperangai kasar macam pakcik tu tadi? ntah la. lu pikirla sendiri!! kan nabil kan kann kan? (orang kata performance NABIL dalam MAHARAJA LAWAK malam tadi besh! lawak yang spontan dan xreka-reka. btol ke? aku tak tengok lagi. japg nak donlod. hehehe)

Otey! kite jumpe lagi nt ye! kawe nak berundur dlu. 

p/s: lupa nak amek gambo pakcik MISAI tu tadi. nanti la ye.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...