Thursday, October 7, 2010

Track yang biadap

Waahh..segar rasenye. Baru pas mandi. Lega sangat. Hilang segala kemengantukan aku. Emm, sepatutnya time2 camni aku da siap pakai cun2, ade class kt dragon ball, tapi tiba2 kelas cancel lak. So, dengan berat hatinya aku tak p la kelas ari ni. Sedih tol. Punyela semangat nak p clas ni. Kononnye la..

***********************

Dengan kepala duk berbungkus kononnya nak keringkan rambut, aku mula menaip entry yang tak seberapa ni. Ditemani bunyi kipas berputar seperti helikopter tak mau berenti, ditemani seorang amoi yang kehilangan sayap (kawan dia xde, so dia sorang la). Kalau tak, mau pecah umah ni dengan hilai tawa dorang yang sudah macam pontianak layaknya. Alah, aku berani kutuk la. Sure punye dorang tak baca entry aku ni. Blog name Beautiful Life ni pon tak pernah dorang dengar rasanya. Dan mungkin jugak, bagi dorang, blog2 ni tak main la. Well, amoi punye style maaaa!


***********************

Ahh..biaq p la dorang. Aku peduli ape. Lagipun aku memang anti ngan geng-geng amoi ni kalau korang nak tau. Ishh, tak tau la nape. Sejak semester lepas lagi sebenarnya. Tunggu aku tak post kat blog kesayangan aku ni lagi. Ada niat sebenarnya cuma tak sampai mase je lagi.

Huh! Anti gilerrrr siot!!

(Tak suke)3x..[gaya gedixs].haha.

**********************

Emm, sebenarnya da xlame da nak final exam. Aku seolah-olah still tak tau pape yang belaja. Ntah la. Aku tak tau nape, dalam fikiran aku ni terbayang aku da dapat lesen kete PDL. Wahh, haha. Tu yang aku tunggu sebenarnya. Bengong kn?haha.

ni bukan aku nyer tau..sekadar gambar hiasan~

Aduyai..padahal baru dua kali latihan bawak kete. Alhamdulillah, dari aku yang langsung tak tau bawak kete ni, akhirnya terbukti kehebatan aku walaupun hanya di track. Untuk korang-korang yang tak pernah duk di tempat driver tu kan, korang patot rasa sendiri camne rasenye menjadi seorang pemandu yang berkaliber macam aku. Best giler tau.

Kalau korang nak tau, aku bukan amek lesen kete je, ngan moto2 skali la. Tapi bukannya apa, aku sensitif sikit bile sebut pasal bawak moto ni. Siyes!

Bukan aku tak pernah bawak, tapi da lama tak bawak. Maklumlah bak kata cikgu sekolah menengah aku kan......

" Awak tau bawak moto fiza?"
" Mestila sir. Sir tak pecaye ek?"
" Hehe. Memang saya tak pecaye. Orang selembut awak tau bawak kete? Kelakar."

Lembut???? Aku ni lembut??? Wahh..kali kedua orang kata aku ni lembut. Beberapa hari yang lepas..

" Fiza kan lembut......."

Hahahahaha. Pecah tawa geng-geng aku 8orang bile sorang dari mereka, Aton, cakap aku ni lemah lembut. Adoyaii..(blushing)

Ok..berbalik pada cite sir aku tu. Tak abes takat tu tau. Lagi satu ayat die tak ley blah.

" Awak ni ada style kelembutan macam Siti Nurhaliza gtu."


Tuuu dia!! Puji tahap Gunung Kinabalu ni. Haha.. Mujur cakap dalam fon, kalau tak mesti sir tu perasan hidung aku kembang kempis dengan muka ala-ala malu plus berbangga yang amat sangat. Hahaaha.

************************

Da la tu puji aku. Aku nak masok part lesen aku lak.

Hari tu hari pertama aku p latihan kete dan moto. Punya la excited nak bawak kete. Tapi bila masok time nak bawak moto, hati aku dup dap dup. Berdebar kemain. Ntah la. Aura excited nak bawak kete tu tak ade masa aku nak bawak moto. Tapi da alang-alang aku datang kan, takkan aku takmo sentuh barang sesaat dua kan?

So, aku dengan muka konfiden nye amek la moto satu. Siap ngan helmet busuk (yela, da bape ribu kepala masok dalam helmet tu kan? Tambah lak 1/2 duk gelabah macam aku. Mestila keluar peluh2 jantan betina sume). Tapi aku tabahkan hati memakai helmet tu. Dan paling penting, jaket keselamatan!haha.

Berpeluh-peluh aku stat moto, tak hidup. Hampeh tol punya moto. Petanda awal mungkin! Tibe-tibe lak awan mula menitiskan air. Da berat sangat da, tak tertahan oleh beliau. So, turun la ujan dengan bangganya. Aku ni konon hebat, terus masok gear1 nk masok pusingan 8. Masok tak sampai 1/4 pn, gedegang! Aku jatuh atas tayar2 tu. Aaahhhhhhh! Gelap terasa duniaku. Sakitnya langsung tak terasa disebabkan rasa malu yang melampau. Nak dijadikan cerita, aku tak larat nak angkat moto tu. Masa tu ujan da lebat. Tiba- tiba datang seorang hero(konon-konon macam cite hindustan gtu) tolong angkat moto tu. Dengan penuh rasa kemaluan, aku heret moto tu kuar dari track. Dalam hati duk menyumpah track cilake tu. Huh!

*************************

Waaaaaaaa..Sumpah aku tak mo bawak moto lagi. Trauma. Aku da buat keputusan, aku takkan sambung wat latihan moto tu lagi. Cukupla sampai ctu. Aku halalkan jela duit yang aku bayar untuk amek lesen moto tu. Cukupla sekadar lesen LDL. Tu pn da cukup wat aku berbangga dengan diri aku sendiri. Alhamdulillah..

p/s: Aku tak sempat nak berkenalan dengan hero yang tolong angkat moto aku tu. Tapi yang pasti, die tu lagi muda dr aku. Budak lepasan SPM agaknye.. huh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...