Wednesday, October 20, 2010

pakwe aku vs pakwe hang



Hatiku dirundung pilu. Sakit. Tapi hati kalau aku bawak p klinik pun, xdenye doctor nak x-ray nk buh ubat. So sakit hati aku ni terpaksa la aku tanggung sendiri.

Bila sebut soal hati dan perasaan, aku jadi sedih. Entah la. Bagi aku bila aku da sayang seseorang, aku rasa kasih sayang aku hanya untuk dia je. (Statement ini hanya merujuk kepada yang bukan mahram bagi aku je ye. So family aku dikecualikan sebab memang dorang la yang paling aku sayang kat dunia yang fana ini.)

Aku sayang dia. Jap-jap, bila sebut pasal sayang dan sesi meluahkan perasaan ni kan. Aku terfikir jugak. Napela kawan-kawan kita sekarang ni kan, suka sangat post kt wall fesbuk dorang. Contohnye la kan, yang selalu aku tengok:

1. “Saya sayang dia”

Ni yang biasa je. Xde la yang komen sangat kan. Abes hebat pon, akan ada yang prasan. Contohnya cmni : “ awak sayang saya?sukenye saya.” Tapi kira okay la tu. Ade lagi yang lagi hebat.

2. “ Bie, bile nak jumpa ni? I rindu la.”

Haha, amacam? Hebat kan? Aku bukan nak kata la kan. Tapi bagi aku, xyah la sampai nak post kat fesbuk segala. Nak manje2 camni dalam message cukup. Xyah la sampai nak satu dunia tau yang hang duk kapel ngan dia tu. Then nak orang tau yang hang panggil dia bie. Hehe, geli kowt. haha.

3. Lagi satu yang xley blah kan. Ada jugak yang cmni:

“ sayang.. di depan berjuta-juta orang dalam fesbuk ni, I nak melamar u jadik makwe i.”

Haha. Hebat kn? Baru makwe kot, kalau nak melamar jadik bini, fuh! Maunye tak tido malam si makwe tu. Hahahaha.

Bia la ngan dunia fesbuk ni. Alam maya ni. Kita tinggalkan dulu. Sekarang aku nak cakap tentang hidup di alam nyata.

Bukan nak mengata la kan. Tapi aku rasa lumrah kot. Dia ade pakwe, konon macam nak gtaw 1 dunia yang dia ade pakwe.


*********************

Ni ade la satu cerita tentang hamba Allah tu. Ni cerita benar ni. And still berlaku sampai sekarang.

Bese la duk hostel kan. 1 rumah adela dalam dua tiga bilik. Ade sorang ni, aku bagi nama A jela. A ni slalu la cite kat aku. Ade la osmet dia sorang, aku bagi B lak, slalu duk bgayut tepon ngan pakwe dia. Tu bkn msalahnya. Yang jadik masalah nye kan, dia bergayut dekat2 ngan si A ni. Macam nak je A tu dengar dia duk manje2 ngan pakwe dia tu. A ni lak xde pakwe. Kalau x boleh la dia balas balik kt si B td tu. Si B ni pulak, duk gayut lama-lama, kuat-kuat. Xyah cakap si A, kalau aku kena pon aku bengang kot. Mujur si A ni penyabar, kalau x, da kena sound da si B tu.

gambar hiasan semata-mata

**********************


Ntah la. Kadang-kadang pelik jugak perangai manusia kita sekarang. Nak bangga sangat yang dia ada pakwe, ada makwe. Mayb dia bangga la. Kononnya dia laku. Hehe. Tapi kan hakikatnya, aku nak cakap jugak la kat sini kan. Pakwe tu xsemestinya jadik suami hang dan makwe tu xsemestinya jadik isteri hang. Ke gane?hehe. Kalau betol la camtu, mesti stiap orang kena wat borang. Yela, nk pilih pakwe..lalala

gambar ni saje je nak mencantikkan entry aku..

Tapi terpulang la. Hak masing-masing sebenarnya. Aku cakap ni pon bagi pihak aku. Pe yang aku rasa. Xde pon niat aku nak perli sape2. Masing-masing boleh fikir kan.

So, kalau ada yang terasa, seribu maaf aku pohonkan. Aku just nak ingatkan, especially kepada kaum hawa. Kita perempuan. So berjaga-jagalah. Jangan terlalu mudah percaya kepada orang. Tak sume orang berniat baik. Tapi xsume jugak berniat jahat.

Eh, aku rasa macam aku nak crite benda laen td. Duk mengarut sampai da panjang-panjang camni. Tak pe la. Lain kali aku sambung. Part 2 lak. Tak best lak rasenye wat entry panjang-panjang. Macam xsyok je.

p/s: Si A masih mencari cinta sejati. So, kepada sapa-sapa yang berminat boleh sms aku, mintak no fon si A. jangan risau, die cun wooo!haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...